IT-lahendust, mis tekitas tõelise revolutsiooni IT-maastikul: 

2007. aastal tõi Apple turule esimese iPhone’i, mis muutis täielikult mobiiltelefonide kasutuskogemust. Erinevalt varasematest nuputelefonidest ja piiratud puutetundlikest seadmetest pakkus iPhone  täisekraani puutetundlikkust, internetiühendust, iPod-funktsionaalsust ja kaamerat ühes kompaktses seadmes. Steve Jobs kirjeldas seda kui “revolutsioonilist ja maagilist toodet, mis on viis aastat oma ajast ees”.  


Esimesel aastal müüdi 1,4 miljonit iPhone’i, kuid juba 2008. aastaks kasvas see arv 11,6 miljonini. Edu taga oli sujuv kasutajakogemus, millele lisandus hiljem ka App Store, mis avas võimaluse arendajatel luua miljoneid rakendusi. Tänaseks on Apple turule toonud üle 38 iPhone’i mudeli ning nutitelefonid on muutunud igapäevaelu lahutamatuks osaks [1].


Allikas: [2]

IT-lahendust, mis oli niivõrd enda ajast ees, et põrus põhjalikult läbi: 

3D-telerid lubasid täiesti uut vaatamiskogemust, kuid need ei saavutanud kunagi laialdast edu. 2017. aastaks olid tootjad, sealhulgas Sony ja LG, nende tootmise lõpetanud, sest tarbijate huvi oli madal ning müüginumbrid langesid pidevalt.


3D-tehnoloogia tippaeg saabus 2009. aastal, kui linastus film Avatar, mis on endiselt üks enimteeninud filme maailmas. Selle edu põhjal hakkasid 2010. aastate alguses levima ka 3D-telerid. Paraku oli mitu põhjust, miks need läbi kukkusid:

•. Spetsiaalsete prillide vajadus – 3D-teleri vaatamiseks pidid kõik pereliikmed kandma eraldi prille, mis olid ebamugavad ja kallid. Lisaks kasutati kahte erinevat tehnoloogiat (aktiiv- ja passiivklaasid), mis ei olnud omavahel ühilduvad.

•. Piiratud sisu – 3D-telerite jaoks ei olnud saadaval piisavalt filme ja telesaateid, mistõttu polnud nendesse investeerimine tarbijate jaoks mõistlik.

•  Võrdlus kinoga – 3D-telerite efekt ei suutnud konkureerida kinoekraanide suure pildiga, mistõttu vaatajad tundsid, et elamus jäi nõrgaks.

•  Kõrged kulud – Lisaks telerile tuli soetada ka 3D-toega Blu-ray-mängija ja eraldi filmid, mis muutis süsteemi väga kulukaks.


Lõpuks leidsid nii tootjad kui ka tarbijad, et 3D-telerid ei olnud väärt investeeringut. Fookus liikus selle asemel kõrgema resolutsiooniga ekraanidele, nagu 4K ja HDR, mis pakkusid paremat pildikvaliteeti ilma lisaseadmeteta [3].


IT-lahendust, mis oli piisavalt totter, et küsida "Mis selle looja peas küll toimus?": 

Üheks selliseks oli, Apple Maps, mis sisaldas suuri vigu: paljud linnad ja maanteed puudusid, juhised olid ekslikud ning mõned vead tekitasid isegi potentsiaalselt ohtlikke olukordi. Apple’i tegevjuht Tim Cook oli sunnitud peagi vabandama ning soovitama kasutajatel alternatiivseid kaardirakendusi, nagu Bing ja Waze.


Probleemi süvendas asjaolu, et Apple ei hoiatanud kasutajaid kaardi puuduste eest enne avaldamist. Kuigi andmed pärinesid TomTomilt, oli vigade peamiseks põhjuseks Apple’i tarkvara, mis ei suutnud andmeid korrektselt töödelda.


Apple’i maine sai tugeva löögi ning ettevõtte aktsiate väärtus langes selle tagajärjel ligikaudu 30 miljardi dollari võrra. Juhtum tõi esile probleeme Apple’i sisekommunikatsioonis ja juhtimisotsustes, kuna ilmselt ei jõudnud kriitiline tagasiside õigel ajal juhtkonnani. See õpetas Apple’ile olulise õppetunni, kuidas uusi teenuseid turule tuues paremini testida ja kasutajatega ausam olla. [4]


Kasutatud allikad:


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist